Lari Järnefelt Lari Järnefelt

Helppo ja tehokas markkinointikikka messuosastolle.

Messuosasto on melkoinen markkinointisatsaus riippumatta yrityksen koosta. Vuosi vuodelta asiakkaiden tavoittaminen messuilla käy vaikeammaksi, mutta henkilökohtainen kontakti on tärkeä, ja näkyvyys alan toimijoiden joukossa on säilytettävä.

Myllyn Paras ja "Fleppa Lippa" Gastro-messuilla viime keväänä. Chef Luola näyttää, miten kätevästi Lippa-sämpylä täytetään.

Myllyn Paras ja "Fleppa Lippa" Gastro-messuilla viime keväänä. Chef Luola näyttää, miten kätevästi Lippa-sämpylä täytetään.


Messuosaston kustannukset vasta alkavat itse paikan vuokraamisesta. Messuosasto pitää suunnitella ja rakentaa. Osastolle pitää myös keksiä vetonaula, saa messuilla kävijät jäämään hetkeksi osastolle, jotta myyjät saavat kontaktin asiakkaaseen.


Kun messut ovat ohi, käy osastolla jaetuille esitteille ainakin omalla kohdallani niin, että ne säilyvät mainoskassissa studion nurkassa siihen asti, kunnes on seuraava siivouspäivä. Tällöin ne lennähtävät kierrätykseen.

 

Asiakasta pitää muistuttaa viestistä, joka messuilla on annettu. Messuilla tallennetaan valokuviin kohtaamisia, osaston yksityiskohtia, iloisia hetkiä ja ennen kaikkea tuotemerkkiä ja tuotetta asiakkaan kanssa samoihin kuviin. Messujen jälkeen oikein jaettu galleria antaa asiakkaalle positiivisen ja hyvin säilyvän muistijäljen vierailusta. Parhaimmillaan asiakkaat ottavat galleriasta itselleen profiilikuvan, jossa näkyy tuotemerkki tai vähintäänkin tunnistettavat värit tai muita elementtejä osastolta.

 

Medialle annettavat tiedotteet menevät paremmin läpi, kun mukana on hyvä valokuva. Ja markkinoinnille kuvat jäävät kuvapankkiin, jota voi käyttää tulevaisuudessa kaikenlaisiin tarkoituksiin.

 

Tapahtumakuvaus on edullinen ja kustannustehokas tapa varmistaa jälkimarkkinointi tavalla, joka ilahduttaa asiakasta ja muistuttaa yrityksen tuotteista. 

 

Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

 

Alla viime kevään Gastro-messuilta Helsingistä näytteitä Meiran ja Myllyn Parhaan osastolta.

P.S. Jos mietit tapahtumakuvauksen lisäksi vetonaulaa messuosastolle, ota yhteyttä! Meillä on yhteistyökumppaneidemme kanssa pari takuuvarmaa asiakasmagneettia takataskussa. 

Lue lisää
Lari Järnefelt Lari Järnefelt

Treenikuvia ilmastoidussa salissa.

Heinäkuun helteiden keskellä kävimme tekemässä Sannan (http://take1pose.blogspot.fi) kanssa fitnesskuvauksen Kampin Elixian (http://www.sats.fi/kuntokeskukset/helsinki/kamppi-elixia/) tiloissa. Tässä hieman kuvauksen satoa. Sannan vaatteet tulivat BoomBodylta (https://www.facebook.com/boombodystore).

Lue lisää
Lari Järnefelt Lari Järnefelt

Hääkuvaus Porvoossa.

Alkukesän kalenterin täyttivät erilaiset yrityskuvaukset ja tuotekuvaukset. Juhannuksesta eteenpäin kalenterissa on ollut kesäloman lisäksi hääkuvauksia. Heinäkuun puolivälissä Erika ja Lauri menivät naimisiin Kiialan kartanon mailla Porvoossa. Kuvasin vihkimisen ja potrettien lisäksi hääjuhlaa koko päivän.

 

Lue lisää
Lari Järnefelt Lari Järnefelt

The Difference that a Cup of Coffee Makes.

For me it’s always been the person I’m photographing. Not the photograph itself. I know there’s a bunch of technical stuff I need to master in order to make a great photo. But the content in the picture, that’s what really makes it.

”Smile is just an expression”.

It’s something I overheard as a joke when I was spending time with my colleagues. As cynical as it may sound, it’s true. In most cases a smile makes a person more beautiful. But the beauty of a smile is in the content it has. If you get a smile - a real one that is - from a person, it gives you a signal that you’re on the right track. If you get a smile from a person you find attractive, it explodes the little fireworks in your stomach. If you get a smile from a person you’re trying to impress, it’s a sign of acceptance. Whenever I get a smile from my daughter, I feel ”there’s a reason why” (a quote from Europe: New Love in Town).

Oh, and we all know a fake smile when we see one. There’s nothing beautiful in that.

I don’t necessarily want to capture the ”obviously beautiful” moment. There’s so much in the delicate little expressions that anyone does, when they’re simply being themselves. There’s so much beauty in everything anyone does or is.

The challenge being a photographer is to see those ”real” moments. A lot of times there’s no way of telling if the expressions are real or if they’re something that comes out just because of the camera. 

Time is the enemy.

If I’m given 30 minutes to take a photo of someone, there’s a good chance it’ll be a ”technical portrait”. Nice lighting, a look into the camera. Who knows, may be we even manage to get an expression that ”looks like the person”. But there’s no way of telling. That’s why I prefer spending at least an hour making a simple portrait of a person. It includes a cup of coffee (we make a killer coffee at our studio btw, it’s freshly roasted and I know how to brew it!) and a lot of chatting. The objective is to get to know each other even just a bit. In order to know what’s real.

Me & my cameras at 22-Pistepirkko’s studio

Last week I got a chance to hang around with my cameras at 22-Pistepirkko’s studio while they’re working on their new album. The original idea was to take a portrait of Asko, but on top of that I ended up taking a lot of documentary photos during the day. What I love about musicians is that once they get to be with their instrument they relax. And that’s when you get the good shots. Oh, and we did start this photoshoot with a pot of coffee I made. I took a small bag of fresh coffee with me.

We got some nice look-into-the-camera-portraits, but for me in this case, the beauty was in the moments when ”the spotlights were turned off”.

What do you think?

Lari Järnefelt is near 40-year-old photographer based in Helsinki, Finland. His emphasis is on photographing portraits - both traditional and non-traditional - but anything that makes an image is a challenge he likes. Contact for more information, rates and schedule.

www.feltfotografi.fi

www.larijarnefelt.com

Lue lisää